آیا می توان جایگزین ربات IML آورد؟

ربات IML

فهرست مطالب

ربات IML که به ربات برچسب زن نیز معروف است کار برچسب زنی و لیبل زنی را انجام می دهد. امروزه در بسیاری از کارخانه ها از ربات برچسب گذار برای بسته بندی استفاده می شود. این ربات در کارخانه های پیشرفته برای افزایش راندمان کارخانه و افزایش تولیدات استفاده می شود. البته هنوز بسیاری از کارخانه ها نسبت به بکارگیری این ربات ها اطلاع کافی ندارند و در مورد اهمیت کاربرد آن ها نمی دانند. ربات برچسب گذار از قطعات مختلفی تشکیل شده و نحوه کار مشخصی دارد. در این مقاله می خواهیم به معرفی بیشتر ربات IML و نحوه کار آن بپردازیم.

ربات IML

معرفی ربات IML و کاربرد آن

ربات IML رباتی است که وظیفه لیبل گذاری روی ظرف های پلاستیکی موجود در کارخانه ها را به عهده دارد. این ربات می تواند لیبل ها را داخل قالب قرار داده و آن ها را ثابت نگه دارد. روش لیبل زنی آی ام ال یکی از جدیدترین و پیشرفته ترین روش های برچسب زنی روی ظروف می باشد. در این روش برچسب روی دیواره ظرف زده نمی شود. بلکه برچسب در داخل دیواره ظرف قرار داده شده و به نوعی جزئی از ظرف محسوب می شود.

برچسب زنی به روش ای ام ال امروزه توسط ربات IML به صورت حرفه ای انجام می شود. این ربات تمام کارهای مربوط به لیبل زنی را با دقت بسیار بالا و خیلی سریع انجام می دهد. به همین دلیل نمی توان کار این ربات را با کار نیروی انسانی مقایسه کرد. زیرا کار این ربات ها بسیار حرفه ای تر از کار نیروی انسانی است.

قطعات مربوط به ربات IMl

احتمالا شما نیز تاکنون این سوال برایتان پیش آمده که ربات IML از چه قطعاتی تشکیل شده است. قطعات ربات IML بسیار مختلف بوده و هر جزء آن کار متفاوتی انجام می دهد. قطعات این ربات بهترین کیفیت و متریال را دارند. به همین دلیل این ربات به ندرت به تعمیر نیاز پیدا می کند.

محورهای چرخشی X، Y و Z به محورهای چرخشی سه گانه ربات های IML معروف هستند. در مدل های مختلف این ربات دو محور تلسکوپی Y وجود دارند. بدنه این ربات شامل چارچوب فولادی بسیار محکمی است که محور های X و Y در آن قرار گرفته اند. برای پایداری این ربات در زمین از درایو ربات با کوپلینگ پشتی متحد شده است. این گونه ربات می تواند استحکام خویش را حفظ کند. البته پیچ های توپی را نیز می توان جزء قطعات مهم این ربات به حساب آورد.

ربات IML

نحوه کار این ربات چگونه است؟

نحوه کار ربات IML به این صورت است که ابتدا باید لیبل ها درون خشاب دستگاه قرار گیرند. سپس یکی از بازوهای ربات با استفاده از نیروی مکش در هر بار یک عدد لیبل را به درون قالب هدایت می کند. استفاده از یک لیبل برای لیبل گذاری هر ظرف کافی است. ربات IML توسط الکتریسیته ساکن برچسب ها را درون قالب ثابت نگه می دارد. سپس ماده مذاب پلاستیکی جهت تولید ظرف وارد قالب می شود. پس از انجام این فرایند ها توسط ربات برچسب گذار، لیبل جزئی از دیواره ظرف پلاستیکی خواهد شد.

آیا ربات IML جایگزینی دارد؟

ممکن است فکر کنید که برای انجام لیبل IML تنها باید از ربات IML استفاده کرد و یا جایگزین های دیگری نیز وجود دارد؟ امروزه دنیا همواره در حال پیشرفت است و تکنولوژی های زیادی هر روز پدیدار می شوند. به همین دلیل ممکن است بسیاری فکر کنند که شاید راه های دیگری برای لیبل گذاری آی ام ال وجود داشته باشد اما اینگونه نیست. در حال حاضر بهترین و پیشرفته ترین تکنولوژی برای انجام این لیبل گذاری استفاده از روبات های قطعه گذار و قطعه بردار آریان روبوت است. در واقع این ربات توانسته کار لیبل گذاری را به یک کار تمام اتومات تبدیل کند. این ربات ها تا چندین سال دیگر نیز به عنوان بهترین دستگاه جهت استفاده از چاپ درون قالبی استفاده می شوند.

شرکت آرین ربات یکی از شرکت هایی است که کار صفر تا صد طراحی و ساخت ربات IMl را به صورت حرفه ای انجام می دهد.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x