ربات IML و تاثیرات چشمگیر آن در صنعت پلاستیک

ربات IML

فهرست مطالب

ربات IML نوعی ربات است که از آن برای زدن برچسب زدن بر روی انواع محصولات پلاستیکی استفاده می شود. آی ام ال به معنی لیبل گذاری است که درون قالب انجام می شود. به این صورت که حین تولید محصولات پلاستیکی عملیات برچسب زدن یا لیبل گذاری آن ها صورت می گیرد. مهم ترین مزیت این کار آن است که برچسب های زده شده به این روش به خوبی بر روی ظروف قرار می گیرند. ربات برچسب گذار از لحاظ کارایی نسبت به روش های قدیمی بهتر و مقرون به صرفه تر است. زیرا به خوبی بر روی سطح پلاستیک جای می گیرد و به راحتی از ظرف جدا نمی شود. همچنین در مدت زمان کوتاهی می توان تعداد زیادی برچسب را بر روی سطوح پلاستیکی چسباند.

ربات IML

نقش ربات IML در صنعت امروزی

ربات IML تاثیر مستقیم و غیر قابل انکاری در بخش های مختلف صنعت از جمله تولید، فروش و جذب مشتری دارد. امروزه به طور گسترده از ربات برچسب گذار در امر بسته‌ بندی و برچسب گذاری استفاده می شود. مزایای بیشمار بهره گیری از ابن ربات باعث شده تا افراد بیشتری جذب این امکان فوق العاده شوند. همچنین برای جذاب تر کردن هر چه بیشتر محصولات خود از آن استفاده کنند. نوع برچسب یک محصول می تواند در معرفی و فروش بیشتر یک محصول تاثیر بسزایی داشته باشد و به خوبی معرف برند تولید کننده آن محصول باشد. به طور حتم برچسب بی کیفیت و نازیبای روی یک محصول ذهنیت مثبت مصرف کنندگان و مشتریان آن را تحت الشعاع قرار می دهد. بنابراین تولید کنندگانی که به دنبال فروش و سود بیشتر هستند باید از ربات های IML استفاده کنند.

ربات IML

تفاوت برچسب گذاری سطل های IML در گذشته

در گذشته و پیش از ظهور ربات IML عملیات برچسب زنی محصولات پلاستیکی بخصوص سطل IML به کمک کاغذ، چسب و برچسب های پلاستیکی انجام می شد. این نوع برچسب گذاری نه تنها از زیبایی و جذابیت چندانی برخوردار نبود. بلکه در مواجه با آب، رطوبت و خراشیدن مقاوم نبوده و به سرعت از روی ظروف کنده می شدند. امروزه با استفاده از فناوری برچسب زنی به کمک ربات لیبل گذار برچسب‌های کاغذی مورد نظر را از پیش چاپ می کنند. سپس آن ها را درون قالب مخصوص قرار می‌ دهند. در نهایت و طی فرآیند قالب گیری با مواد سازنده سطل ها که همان مواد ترموپلاستیک (Thermoplastic) می باشند ترکیب می‌شوند. در واقع پروسه تولید سطل و برچسب زدن آن یکی شده و به صورت همزمان انجام می گیرد. به عبارتی ساده تر به کمک ربات برچسب گذار عملیات برچسب زنی بعد از تولید سطل IML حذف می شود.

 دلایل محبوبیت ربات IML

برچسب گذاری محصولات پلاستیکی به ویژه سطل IML نقش مهمی در شناخته شدن آن ها در بازار مصرف دارد. به همین دلیل استفاده از این تکنیک پیشرفته از محبوبیت بالایی در میان تولیدکنندگان محصولات پلاستیکی برخوردار است. علاوه بر آن بهره گیری از ربات برچسب گذار محصولات پلاستیکی را به طرز چشمگیری مقاوم و بادوام می کند. در نتیجه طول عمر آن ها را بالا برده و مشتریان را به خرید این محصولات تشویق می کند.

مزایای استفاده از ربات IML

استفاده از ربات IML دارای مزیت های بسیاری است. پیش تر در خلال متن به چندین مورد از این فواید اشاره کردیم. برخی دیگر از مزیت های ربات لیبل گذار عبارتند از:

  • داشتن تنوع بالای طراحی رنگ.
  • افزایش بهره وری و سرعت تولید محصولات.
  • افزایش جذابیت و زیبایی ظاهری محصولات.
  • مقاومت در برابر آب، ساییدگی و ترک خوردگی.
  • بهداشتی بودن محصولات.
  • امکان استفاده مجدد از محصولات و بازیافت ساده آنها بدون نیاز به جداسازی برچسب.
  • کیفیت بالا و ماندگاری دائمی برچسب‌ها بر روی محصولات
ربات IML

سخن پایانی

روبات های قطعه گذار و قطعه بردار آریان روبوت یک فناوری منحصر به فرد در فرایند برچسب زنی محصولات پلاستیکی هستند که بسیاری از صنایع از آن ها استفاده می کنند. در فرآیند چاپ به این روش زیبایی و جذابیت خاصی در محصولات دیده می شود. بنابراین اگر شما نیز در این حوزه فعالیت دارید می توانید ربات لیبل گذار مد نظر خود را از شرکت آرین ربات خریداری کنید.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x