ربات دلتا و ربات IML چه نقشی در صنعت دارند؟

ربات دلتا

فهرست مطالب

مزایای استفاده از این دو ربات در صنعت:

امروزه انجام کلیه فرایندهای تولید به وسیله ربات ها و ماشین ها، روز به روز در حال افزایش است. استفاده از ربات ها در صنایع و کارخانه جات مختلف باعث شده روند تولید بسیار افزایش یابد. دو تا از ربات های مهم در این زمینه روبوت IML و ربات دلتا است.

ربات IML نوعی ربات برچسب گذار داخل قالب است. برچسب هایی که به کمک این ربات بر روی ظروف نصب می شوند بسیار با کیفیت و مقاوم هستند و مانند روش های سنتی گذشته به راحتی از ظرف جدا نمی شوند. سرعت کار برچسب زنی ربات IML بسیار بالا است. اما در عین حال هزینه های کمتری را به تولید کننده تحمیل می کند.

 ویژگی ها و کاربردهای ربات دلتا:

به غیر از ربات IML، یکی دیگر از ربات های پرکاربرد در صنعت، ربات دلتا است. این ربات ها تحت عنوان ربات های بازو-موازی نیز شناخته می شوند. تاریخچه ساخت آن به دهه هشتاد میلادی در کشور سوئیس باز می گردد. هدف اولیه این ربات ها جا به جا نمودن اجسام کم وزن و کوچک بوده که با سرعتی بالا انجام می شد. به مرور زمان و با پیشرفت علم از این ربات ها برای بسته بندی محصولات مختلف نیز استفاده شد. انواع ربات دلتا شامل موارد زیر می شود:

1- ربات با 6 درجه آزادی

2- ربات با 4 درجه آزادی

3- ربات درایو مستقیم (3 درجه آزادی)

اجزای اصلی تشکیل دهنده ربات دلتا شامل موتورها، بازوها، ساعدها، کنترلر، اتصالات می شود. از مزایای اصلی این نوع از ربات ها، سرعت بالای آن ها است و با توجه به این نکته که در صنایع تولیدی زمان فاکتور کلیدی و با ارزشی محسوب می شود. از این رو صنایع مختلفی نظیر کارخانه جات تولید کننده مواد غذایی (بخش بسته بندی محصولات)، بسته بندی محصولات دارویی و… یکی از مهم ترین صنایع استفاده کننده ربات های دلتا به شمار می روند.

ربات دلتا
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x